Wednesday, October 13, 2010

Kisah 15 Tahun Lepas..

 Fb on  chatering..

Jane:  Nok, malam ni ko free x?
Aku: Free.Sayam aku keje malam nok.Apsal?
Jane:Aku dah lama tak jumpa ko nok...Aku rindu ko...Ko rindu aku x?
Aku:Rindulah..tapi..aku lagi rindu sayam aku(pastu aku gelak sensorang depan PC)
Jane:kurang asam nok..(aku tau dia pon gelak gak..)
Aku:Apa mimpi ni?Nak ajak sekutu kita tak ni?
Jane:Aah la...Ko roger sekutu kita nok...kasi gegar kedai malam karang
Aku:ko balik keje pukul berapa lak hari ni nok?Aku kalau keluar lewat-lewat malas!!
Jane:Kalau aku tak OT, kita keluar lepas prayer mahgrib.Apa-apa aku roger ko yer nok.
Aku:Bisa-bisa

Situasi lain..

Aku: Sayam, boleh tak kalau malam ni nak lepaking bersama-sama sayam-sayam saya?
Sayam: Boleh!!
Aku:Thanks sayam...keje elok-elok tau..jangan nakal-nakal, bye-bye...dah sampai karang call saya balik ea..
Sayam:Yup..I will..

Rumah Mak..

Operasi men-text SMS plus call

Aku:Kak, malam ni jom dinner kat sinun..
Along:Sapa ada?
Aku:Jane.....(sambil jerit kat bb dia)
Along:Lagi?
Aku:An, Punk, Keding..ko call ye...
Along: Anak Sidek?
Aku:Entah lah...dia busy, Cik abang dia OT kot..(sambil teringat 2 minggu lepas punya cerita)
Along: Roger.Mak itam ko tak ajak ke?
Aku:hahahaha....kang ada orang x lalu makan pulak...

Lokasi Sasaran

Aku:Haii....mana pulak lah malaun semua ni..kita jer sampai dulu
Jane: Tu lah..aku dah excited gila nak jumpa dorang
(Selepas 30minit menunggu)

Owh, percaya atau tidak, kami berlapan termasuk aku memang kawan kamcing sejak dulu lagi.Susah nak mengumpulkan semua kawan-kawan aku sekarang ni.Masing-masing ada tugas masing-masing.Bak kata Along, sekarang ni, kita berbincang yang mana ada je dulu.Lain-lain kendian.

Aku , Jane & Along order dulu.Teh tarik 2, Air kosong 3, teh o ais limau 1.Biasalah, bila dah lama tak berborak, sakan kot malam tadi.Memula topik, kesilapan masa muda.(zaman sekolah).Bila tengok tembok pagar sekolah sinun, terus teringat berbagai-bagai kenangan manis & pahit yang telah kitonrag lalui.Me-ragging cikgu adalah kesukaan mak- mak budak ni.Start dari masuk kelas jam 7.30pagi, sampai pukul 1ptg, ada saja aktiviti kenakalan kitorang.Masa zaman 97-98 memang sangat indah(indah ke?)pull stop.

Keding & An sampai, semakin hangat topik baru melanda iaitu topik setelah menjadi ibu & bapa.Ha, topik ini paling aku suka.Walaupun An masih belum mendirikan rumahtangga(i wish her..get married to)tapi, disebabkan dia anak yang sulong dalam adik beradiknya yang menceriakan keluarganya, aku pasti, dia pun tahu susah payah menjaganya..Keding..dia ada anak 3.Tetap seperti dulu.Masih KEDING.cuma kelihatan older then age.Bila sebut pasal umur juga, terus melatah Along.Dia masih tidak boleh terima yang KAMI semua dah nak sampai angka 30 next year.bla..bla..bla(next entry aku type lagi kesah nya..)

Punk & Anak Sidek..tidak menghadirkan diri.Bila sudah berlima, hilai tawa tahap maximum malam tadi.Cuba korang jadi taukeh kedai, sure hangin kot.Kami hanya minum setelah bersembang hampir 5jam.Makan?Kami semua tidak lalu makan bila sudah bersama.Kami semua terlupa bahawa char kue tiaw di kedai itu sedap.

hermm...Panjang giler entry hari ni.Penat aku type...Aku rasa, sikitpun tajuk & entry tidak sama..pelikkan?

1154pm..semua kiss-kiss pipi dan beredar...bala yang lebih teruk adalah, this morning, suara sudah serak semacam.Call sayam pagi tadi, terus dia ingat aku dalam ward.hahahahahahahhaa....gara-gara over ketawakan?

2 comments:

  1. hahahhahahah
    rock babe..tapi kan best oooo
    walau pun xcukup korum nok...
    happy seh,,,kita jer yg haruk pikuk
    adehhhh...x pandang kiri dan kanan dah...mata yg memandang abiakan jer wakakakakaka
    rasa muda mudi lak...akakakkakakak

    ReplyDelete
  2. kakakakkaa...sumpah aku banyak kali tegur anak matjan supaya ckp slow sikit...hahahahaha....

    ReplyDelete