Thursday, October 14, 2010

Macam mana nak baik?

Huh,

Kesian betul pada diri aku ni.
Semakin teruk aku kehilangan suara.Plus batuk kong kong dan package free FLU sekali.
Begitu mudah nak dapat penyakit dah nak tua tua gini kan?(motif terus senyum senyum simpul sendiri)feeling x tua pun..
Btw, Sayam aku keje malam.
Aku pun tak mahu tinggal sendirian kat rumah.
Boring.Tiada teman untuk berbicara kot.
Walaupun aku tak banyak cakap setelah hilang suarakan...?
Hahaha...aku bohong.Aku nak jugak bercakap babe.Sebab aku becok!!
Seminggu Sayam keje malam ni.Cuma sehari je aku tidur kat rumah sendiri.
Lain-lain hari, aku angkut kain baju seperti mahu pindah ke rumah mak.
Bersyukur sebab rumah mak dekat dengan rumah aku.
Tapi kejadian ini akan berlaku bila Sayam kerja malam.
Dirumah mak, aku ada Alili my cute niece.He is my 1st Niece sebelah family aku .Dan masih belum ada bertambah.Niece sebelah Sayam?
Sangat ramai.Semua dah besar besar, cantik cantik, handsome-handsome & Kami sudah ada cucu seorang.Tak lama lagi akan bertambah cucu.See...sudah tuakan?

Bila berada dirumah mak.
Semua food dish yang emak sediakan akan menjadi sedap.
Tak kira lah, telur goreng pun sedap kot.
Semalam, bila buka tudung saji kat rumah mak,
tengok tengok ada sambal sotong.
Wow..teruja ok.Terus rasa kelaparan seperti 2 hari tidak makan.
Terus ambil pinggan dan ambil setengah senduk nasi.Alasan setengah senduk tu kerana...selera pada nasi pada waktu petang adalah sangat tipis pengambilannya.
Sedap.Heaven.Sayang kat mak.Bukan kerana sambal sotong sahaja.
Kerana segala-galanya..
Gulp!!aku terlupa segala minyak, pedas tadi regarding suara tiada.
Aku rasa suara aku semakin teruk sekarang ni.
Lekas lekas aku pegi perah air asam jawa kat dapur.
Mak suruh letak gula.Tapi aku tak mahu.
Aku teguk jugak air asam jawa rasa masin secawan.
rasa nak terkeluar balik isi perut kot.
Nak turun bawah beli air asam jawa kat kedai aceh rasa x berbaloi.
Alili dah tersengih sengih macam kerang sebab dengar pasal Kedai aceh.
Sure dalam kotak pikiran dia nak pow aku TOY's.

Alili:Anyah(singkatan  Mak ngah untuk aku) jom la beli air asam jawa...

Aku: Anyah malas la..

Alili:Nanti suara anyah tak ok macam hari tu(sebelum kejadian suara bertukar)

Aku:Kalau anyah nak beli, anyah turun sorang sorang jer...Alili anyah tak nak bawak..

Alili:Kenapa anyah tak nak bawak alili?

Aku:Nanti alili nak macam macam kat kedai.

Alili:Takkkk...anyah.Alili teman anyah jer..

Aku:Huh, anyah nak tengok berita lah..Alili pegi main lah..anyah tak nak pegi kedai..

Alili:OOo...anyah nak tahu tak..suara anyah macam apa?

Aku:Hah...macam apa?

Alili: Macam.....macam..

Aku:Macam apa?

Alili: Macam ITIK NILA...

Aku ngan mak terus ketawa.Nak ketawa kuat kuat x boleh kan?
Hampeh punya anak buah.Dia saja mengunakan alasan itu untuk mengepow aku kat kedai aceh.
Aku bukan kedekut tau.Aku malas nak turun.
Kalau alili dah besar, dah boleh turun bawah belikan nenek serbuk kari, sure aku berani suruh dia pergi sendiri untuk aku.
Ni, dia pun baru nak masuk 4 tahun.Hahahaha...ada Birthday party this week on my Sister in law this weekend.
Tetiba pulak aku teringat pasal ni.

Selamat Hari Jadi in future untuk Anak buah kesayangan Anyah..i love u..

No comments:

Post a Comment