Thursday, October 14, 2010

Suara Buluh Perindu

Salam pagi yaw..!!!

Apsal mood pagi ni ada buluh perindu bagai kan?
Haaa...Ni lah gara-gara pulang malam-malam tanpa menghiraukan keadaan diri sendiri.
Seharian hari ini ku kena bahan dalam office.
Tension?owhhh..no..itu bukan diri aku..
Kelakar pun ada.
Bila aku pick up call and say bla..bla..bla..
Ada orang yang x faham.
Ada yang terus cakap...sedapnya suara..
Noted.
Suara aku semakin hilang ni.
Nilah gara-gara suka minum ice kan?
Aku kalau kat rumah, sikit pun tak mahu jeling pada ice-ice cube yang comel-comel dalam fridge.
Sebab, mata Sayam akan melirik bila aku try nak bancuh ice kan?Nak-nak pulak milo ice..
Heaven kot bila dapat milo ice..
Sayam cepat-cepat cakap, kalau nak cepat sembuh, minum air suam..macam tulah hari-hari.
Berbalik kisah semalam, Aku memang tidak order seketul ice pun untuk dicampur dalam minuman.
Apatah lagi nak order Teh ice kan?Nehii ok..nehii..

Ni semua gara-gara dorang buat lawak.
Aku terjebak jugak ketawa.
Orang sekeliling pandang pun buat dek jer..
Sebab orang lain pun bising jugak.
Rasa nak pecah perut bila teringat kisah silam.
Yang tukang flash back story baik punya memory dia..
Laksa noted.
Telur noted.
frozen food Noted.
Tilam Bersidai Noted.
Terjungkang kat Bus stop pun Noted jugak...

Adeh, sakit perut aku menyaki-bakikan ketawa semalam sampai sekarang ni.
Keji kot.
Eh, ok.Aku mahu bancuh madu bersama Air panas suam ni.Kata orang, ini petua untuk cepat sihat.
Harap-harap esok suara aku kembali sedap seperti buluh perindu..heeee...

2 comments:

  1. tu la nok ko kalau ketawa x hengat duniakan kau la paling over...ketawa
    ahaks...semoga cepat sembuh ya...suruh sayam wat senaman mulut pat sembuh cikit..wakakakakaka...peace

    ReplyDelete